Jižní Amerika (2008)

mapa cesty do Jižní Ameriky

Jižní Amerika 2008 - cestopis

Rakousko I Francie I Brazílie I Argentina I Paraguay I Bolívie I Peru I Chile I Německo

Délka trvání: 25 dní (28.8.-21.9.2008)
Délka trasy: letadlem 26100km, po zemi zatím nespočteno...
Dopravní prostředky: letadlo, auto, lanovka (visutá i pozemní), autobus, člun, loď, vlak

Počet navštívených zemí: 9
Z toho nově navštívených: 6
Celkové náklady: 55 783,-

V roce 2008 se uskutečnil další z mých velkých cestovatelských snů - výprava do Jižní Ameriky! Během 25 dnů jsme navštívili celkem šest jihoamerických zemí a stanuli jsme na břehu Atlantského i Tichého oceánu.
Cesta proběhla dle následujícího itineráře: Rio de Janeiro (BR) - Puerto Iguazú (RA) - Ciudad del Este (PY) - Asuncion - Santa Cruz (BOL) - Cuzco (PE) - Machu Picchu - Puno - Isla Taquile - Copacabana (BOL) - Isla del Sol - La Paz - Tiwanaco - Coroico - Uyuni - San Pedro de Atacama (RCH) - Antofagasta - Santiago - Valparaiso.
Dohromady jsme nafotili téměř 5000 fotografií a natočeno bylo 370 minut videa.

Přípravy:

28.8.2008 - Cesta dnes začíná, zprávy z jejího průběhu budou na blogu!

23.8.2008 - Minulý týden jsme si zajistili dopravu do Vídně - po zvážení několika možností jsme se nakonec rozhodli pro Pendolíno na přímé lince Praha Holešovice-Vídeň Südbanhoff. Jízdenka stála poměrně solidních 510,-kč.
Pomalu dáváme dohromady také vybavení na cestu: Zakoupeny máme průvodce Lonely planet Peru (2007) a Bolívii (2007). Už v červnu se mi podařilo sehnat náledující mapy: Rio de Janeiro (ITM, 1:12 500), Cuzco region (IMT, 1:110 000 včetně mapy Cuzka 1:11 000, posvátného údolí 1:50 000 a plánku Machu Picchu), Santiago (IMT, 1:12 500) a Bolívie (Berndston & Berndston, 1:1 750 000). Další mapy máme stažené přes GoogleOzi do michalova PDA, které bude sloužit jako navigace ve městech. Michal zase nakopíroval potřebné kapitoly z průvodců LP a Rough guide Brazílie a Chile, které vzhledem k jejich rozměrům a váze s sebou tahat nebudeme.
Pro ukládání fotografií jsem pořídil externí disk Western digital s kapacitou 160GB, dále USB čtečku paměťových karet Hama a pro potřeby GPS Magellan také zbrusu novou nabíječku I-tek včetně sady čtyř nabíjecích baterií o kapacitě 2700mAh.

30.5.2008 - V plném proudu je také očkování před cestou - vzhledem k tomu, že mám z předchozích let stále v platnosti žlutou zimnici i žloutenku, podstoupil jsem pouze očkování proti vzteklině (3 injekce - celkem 1430kč) a na konci června mě čeká už jenom břišní tyfus. Protože se budeme nacházet jenom v mírně rizikové malarické oblasti (navíc pouze první týden), neuvažujeme o žádné profilaxi a sebou si vezmeme pouze zásobu Lariamu pro případnou stad-by léčbu.

30.5.2008 - Přípravy na podzimní výpravu se opět pohnuly kupředu. Včera dorazily z Asiany letenky pro náš hlavní jihoamerický přesun, díky kterému ušetříme v nabitém itineráři spoustu času. Se společností AeroSur se 3.9. přesuneme z Asuncionu do bolívijského Santa Cruz a druhý den budeme pokračovat přes La Paz až do Cuzca. Tam bychom měli díky časovému posunu dorazit už brzy ráno 4.9. Cena letenky sice není vyloženě lidová (5.999,-kč), ale bylo by škoda nevyužít přímou linku La Paz-Cuzco, kterou AeroSur provozuje od letošního března.
Dalším úkolem teď zřejmě bude rezervace přesunu z Rio de Janeira k vodopádům Iguazú. Ještě musíme zvážit, jestli se přesuneme autobusem (22hodin/cca 1900kč) nebo letadlem (cca 4hodiny/3800-4200kč).

9.4.2008 - Dnes přišly letenky. Díky zmatkům v Asianě se nám posunul odlet z Vídně z 18:55 na 17:30 a letištní poplatky stouply o 633kč na osobu. Cena letenky tak mírně vzrostla, ale i tak je ta kombinace letů za docela přijatelnou cenu.
Hotový je také hrubý nástin itineráře a předběžný rozpočet. Zauvažovat ještě musíme nad leteckým přesunem na trase Asuncion-Santa Cruz-La Paz, který by v nabitém itineráři ušetřil dva dny. Letenka od společnosti AeroSur vychází nějakých 267USD.

2.4.2008 - Máme zarezervovanou a zaplacenou letenku. 28.srpna odlétáme z Vídně do Paříže a odtud do Sao Paula, kam bychom měli dorazit ráno 29.8. a po dvou hodinovém tranzitu se ještě přesuneme do Rio de Janeira. Zpátečné cesta začne 20.9. v Santiagu, odkud poletíme do Sao Paula a dále budeme pokračovat přes Frankfurt zpátky do Vídně. Lety po Evropě zajišťuje Air Berlin, ostatní brazilská Tam Linhas. Cena je velice solidní - 20 923,-kč včetně tax.